
Współczesny marketing w dużej mierze opiera się na gadżetach reklamowych. Są to różnorodne przedmioty, których atrakcyjny wygląd oraz inne walory pomagają przyciągać uwagę klientów. Co ważne, w doborze tych przedmiotów obowiązuje całkowita dowolność. Nie zmienia to faktu, że jedne gadżety cieszą się większym zainteresowaniem klientów i reklamodawców, a inne mniejszym. Popularności gadżetom może dodać ich specjalne przeznaczenie: jeśli np. są dostosowane do gustów, potrzeb oraz oczekiwań konkretnej grupy docelowej. Taką grupą mogą być np. dzieci. Jest to grupa, której upodobania oraz potrzeby najłatwiej zdefiniować, dlatego bardzo wiele gadżetów reklamowych właśnie do dzieci jest skierowanych.
Dobrym przykładem mogą być filiżanki z nadrukiem. Są to gadżety cieszące się szybko rosnącą popularnością. Przygotowane specjalnie dla dzieci, stają się przepięknymi przedmiotami, które mogą być pożądane przez dzieci, ale także, w niektórych przypadkach, przez dorosłych.
Filiżanki z nadrukiem dla dzieci w pierwszej kolejności mają nadrukowane obrazy atrakcyjne dla najmłodszych. Można tu wymienić bohaterów z kreskówek oraz filmów animowanych – ich wizerunek na nadruku to doskonałe rozwiązanie. Ponadto treścią nadruku mogą być różnorodne kształty, przedmioty, obiekty czy wzory powszechnie znane i odbierane pozytywnie. Tu wymienić można słońce, księżyc, tęczę, serce, itp. Jeśli obiekt taki znajduje się na odpowiednim tle i jest ubogacony o atrakcyjne szczegóły, każde dziecko chętnie zwróci uwagę na taką filiżankę. Dla nieco starszych dzieci na filiżance (i/lub na spodku) mogą widnieć wizerunki znanych sportowców, piosenkarzy, aktorów, itp.
Filiżanki z nadrukiem dla dzieci mogą nosić także treści wyrażone słownie. Oczywiście muszą to być hasła atrakcyjne dla dzieci, w tym takie, które będą je rozśmieszać, ciekawić, imponować im, itp. Haseł i zdań takich można wymyślić naprawdę bardzo wiele.
Przyciąganie uwagi dzieci jest opłacalne, ponieważ za ich pośrednictwem można łatwo dotrzeć do ich rodziców – osób decyzyjnych, które mogą wydać pieniądze, kupując dziecku dany gadżet, pozwalając jednocześnie producentowi zarobić.