Baloniki reklamowe – co warto wiedzieć na temat ich napełniania?

Baloniki reklamowe
Baloniki reklamowe

Balony to popularny produkt reklamowy, który dostępny jest w wielu różnych kształtach. Do wyboru są między innymi produkty, które przypominają cyfry, litery, serca, zwierzęta czy postaci z popularnych bajek. W przypadku niewielkiej ilości produktów tego typu zdecydować można się na nadmuchanie ich powietrzem pochodzących z płuc. Niestety, balony wypełniane wydmuchiwanym z płuc dwutlenkiem węgla opadają na ziemię pod wpływem ciężaru materiału, z jakiego są wykonane. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest napełnienie ich helem, co sprawi, że będą one efektownie unosić się w powietrzu. Jak długo unosić powinny się w powietrzu baloniki reklamowe? Czas ten zależy w dużej mierze od temperatury pomieszczenia oraz warunków, w jakim znajduje się dany produkt. Chcąc wydłużyć czas latania produktów wypełnionych helem, zaopatrzyć należy się w specjalny produkt o nazwie hi-float. Jest to roztwór, który sprawia, że hel jest w stanie utrzymywać się w balonach nawet przez okres kilku tygodni. Warto tu zdawać sobie sprawę z faktu, iż gęstość helu jest około siedem razy niższa niż powietrza. Powierzchnia balonów, nawet tych wyprodukowanych z lateksu, nie jest stuprocentowo szczelna, co sprawia, że hel powoli zaczyna ulatniać się przez całą powierzchnię produktu. Zastosowanie preparatu, jakim jest hi-float skutecznie uszczelni powierzchnię balonu i w znaczący sposób spowolni proces uciekania helu.

Ile helu potrzebują baloniki reklamowe? Jego ilość jest uzależniona od wielkości takiego produktu. W przypadku balonów średniej wielkości, których średnica wynosi 11 cali będzie to około 0,0142 metra sześciennego helu. W celu obliczenia, jaka ilość gazu będzie niezbędna do napełnienia balona, należy znać jego średnicę. Długość unoszenia się takiego produktu w powietrzu bez zastosowania mieszanki hi-float wynosi około 12 godzin (dotyczy to produktów w odcieniu pastelowym). Modele metaliczne są nieco mniej rozciągliwe oraz cięższe od tych pastelowych. Sprawia to, że do ich napełnienia niezbędna jest większa ilość helu, a czas ich lotu jest nieco krótszy.

Jeśli chodzi o Baloniki reklamowe foliowe, w ich przypadku nie ma konieczności stosowania roztworu hi-float. Wykorzystywany do ich produkcji nylon charakteryzuje się większą gęstością, co sprawia, że hel nie ucieka z ich wnętrza tak szybko. Ilość gazu niezbędna do napełnienia takich balonów jest nieco mniejsza, co związane jest z ich gabarytami. Mniejsze baloniki foliowe, jako że są za ciężkie, nie nadają się do napełniania helem.